Sunday 2 September 2012

IX-X.den

IX.den

  Jak už jsem minulý týden zjistil, sever není jih, takže Nizozemsko není Itálie, což znamená, že se tady v bankách, realitkách a podobných institucích pracuje i v sobotu, díky čehož je možná jejich ekonomika v tak dobré kondici a já si mohl zařizovat svoje věci i o víkendu. Naštěstí už mám kolo, takže mě cesta z domu do centra tramvají už nestojí 2 i když trvá jenom 7 minut, a můžu se pohodlně a rychle pohybovat kdy chci a kam chci zadarmo, i když o pohodlnosti a rychlosti se dá silně spekulovat. 
  Kola se v Holandsku prodávají stejně jako u nás rohlíky, je tu 16 milionů lidí a 18 milionů kol, není dne, kdy by mě nějaký cyklista málem nepřejel, a já si zas a znovu připomněl, že na cyklostezku se nemá lozit, cyklisti jsou posvátní, i auta jim dávají přednost, je to neuvěřitelné. Jen tak pro zajímavost, za kolo jsem zaplatil 45, kdybych byl v česku zaplatím za něj možná tak 15€, a to bych si ještě dlouze rozmýšlel, je to úplně stejné jako kdybyste ve sklepě našli starou ukrajinu, nastříkali ji na černo a bez jakýchkoliv dalších oprav ji šli střelit, takhle to tu funguje, kola jsou ještě předraženější než nájmy, takže jestli někdo chce business záměr, posbírejte staré kola, odvezte je sem a rozprodejte, předpokládaný zisk bude několikanásobně vyšší než jaký by kdy mohl být v Česku.
  Jinak jsem v sobotu stejně nic neudělal, do banky jsem přišel 20 minut po zavíračce a tak jsem si akorát mohl dát zmrzlinu, ze které jsem teď nachlazený, mňam.

X.den

  To už jsem fakt 10 dnů pryč z domu? Nějak rychle to utíká, už se vidím jak tady budu za 6 týdnů psát o tom jak mě čeká první zkouškové. 
  Dneska jsem se byl zas na svém novém, tiše jezdícím, krásném a pohodlném kole, které nemá nejmenší náznak osmic na kolech projet do centra. Baví mě bez jakéhokoliv plánu prolízat ty malé uličky a objevovat další a další kavárny, restaurace a obchody s krásným zbožím, které jsou ale tak drahé, že ani nedokážu spočítat kolik týdnů bych musel hladovět abych si tam mohl jít něco koupit (tuhle frázi používám poslední dobou nejradši).
  Stejně tak jako v Ostravě, dneska tady proběhl festival, který otevíral divadelní sezonu, holandštině moc nerozumím, ale rychle jsem pochopil o co jde. Holandské zpěváky neznám, takže hlavní hudební stage jsem prošel bez delšího zdržování, i když tam třeba zrovna zpíval zdejší Rytmus. Co mě ale zaujalo byl trh, který na první pohled vypadal jako obyčejný blešák, na druhý pohled jsem zjistil, že ceny prodávaných věcí jdou jen málokdy pod hranici 100€ a spíš se drží kolem 300€ (to nejsou příbory po babičce, to jsou stříbrné příbory z roku 1963), asi nějaký high class blešák, chtěl jsem si koupit knihu kreseb Degase, když jsem zjisitl že nestojí 10€, jak jsem odhadoval, ale 150 zase jsem ji odložil a šel si radši sednout na místní kampu a poslechl si skotské dudáky.

Den Haag, downtown
Proper popcorn
To nebylo na prodej 

Cenu za kus už jsem radši zapomněl
Místní kampa
Amazing Grace
Kostel na nádvoří parlamentu




1 comment:

  1. úvěrová společnost, která mi poskytuje půjčku ve výši 5 000 000,00 USD, když ostatní investoři půjčky zanedbali moji nabídku, ale pan benjamin lee mi poskytl úspěšnou půjčku. Jsou přímo zapojeni do financování půjček a projektů z hlediska investic. poskytují finanční řešení společnostem a jednotlivcům, kteří hledají přístup k fondům kapitálových trhů, mohou vám pomoci financovat váš projekt nebo rozšířit vaše podnikání .. e-mailový kontakt :::: také 247officedept@gmail.com nebo napište na číslo whatsapp na + 1- ( 989-394-3740)

    ReplyDelete